Onze diensten
Elk Verzoek, Is Bij Ons Een JA
Anders gezegd: Jij vraagt en wij draaien, dat is ons motto.
Wil Je Meer Klanten en de Omzet Van Bestaande Klanten Verhogen?
Dan is de kans groot dat je een zeer goede website moet hebben en je online en offline marketing ook goed op orde moet hebben.
Maar als het bouwen van websites en het doen van marketing niet jouw vakgebied is, Laat ons je dan helpen.
Wij bieden een skala aan oplossingen die jou helpen om je business succesvoller te maken.
Van het ontwerpen van een merk, via het ontwikkelen van de marketingmiddelen, het bouwen van websites en het uitvoeren van online marketing.
Wat we doen
Met Nmarketing haal je jouw eigen afdeling marketing met ervaren marketeers in huis, en tegelijk houd je ze buiten de deur.
Je krijgt wel de lusten maar niet de lasten.
Voor wie we het doen
Voor die ondernemers die zich bezig willen houden met waar zij goed in zijn en de marketing over willen laten aan ons.
Jij doet waar jij goed in bent en wij ook.
Hoe we het doen
Samen met jou werken we aan het verbeteren van je bedrijf en worden we het verlengstuk van jouw onderneming.
Alleen ben je sneller, samen kom je verder.
Marketing Kan Overweldigend zijn. Het Goede Nieuws Is Dat Wij Je Kunnen Helpen.
Strategie ontwikkelen
Missie, Visie en Strategie als uitgangspunt nemen voor je bedrijf zorgt voor een weloverwogen marketingplan en een succesvolle business.
Lees meer
Strategisch Marketingplan
In de hectiek van alledag is het soms moeilijk even boven de materie te staan en vanuit een vogelperspectief naar je bedrijf te kijken. Toch is het nodig en ontkomt je vroeg of laat niet aan een doorlichting van jouw strategie.
Marketing en de kracht van drie
Je klanten staan ongetwijfeld centraal in jouw onderneming, en omdat zijn/haar wereld voortdurend verandert, is constante bijstelling van jouw ondernemen vereist. Door het beantwoorden van onderstaande 3 vragen weet je direct of je toe bent aan een nieuw strategisch marketingplan.
Drie bepalende vragen
- Verliest jouw onderneming de aansluiting met jouw omgeving; verliest je klanten, omzet of winst? -> jouw huidige strategie is achterhaald
- Ziet je heel veel nieuwe mogelijkheden maar vind je het maken van de juiste keuze erg moeilijk? -> jouw doel is niet helder
- Is jouw ambitieniveau hoger dan de tot dan toe behaalde resultaten van jouw onderneming? -> jouw strategie is niet effectief
Als je een van deze vragen met ja hebt beantwoord, dan is het tijd je te bezinnen op jouw marketingstrategie.
Brand Design
Hieronder verstaan we het bouwen van een totaal beleving van een merk. Het vormgeven van alles dat je kan ervaren rondom een merk.
Lees meer
Merkwaarden en Visuele identiteit
De innovatie van Apple, het gemak van Google, het kerstgevoel van Coca Cola en het magistrale effect van Disney zijn allemaal voorbeelden van een goede branding.
De betekenis van branding gaat om het omzetten van de waarden van het bedrijf in een visuele (en niet-visuele) identiteit die het merk tot in de puntjes vertegenwoordigt.
Die identiteit wordt grotendeels bepaald door merkwaarden. Merkwaarden zijn het DNA van een merk. Deze waarden komen bij goede branding terug in de uitingen en communicatie van een merk, zodat het echt gaat leven bij de consument/klant.
Een goede visuele identiteit geeft je merk het vermogen om onmiddellijk op te vallen en is voor veel organisaties een belangrijk middel om het verschil te maken. Dan pas zien gebruikers, klanten en relaties waar je voor staat. Daarvoor zorgt de combinatie van kleur, typografie, logo, vormtaal en fotografie. Samen geven ze het merk gevoel en uitdrukkingskracht.
Daarnaast biedt een goede branding en visuele identiteit een stevige basis voor alle touchpoints. Voor ons altijd het uitgangspunt als we aan de slag gaan met het ontwerpen en bouwen van digitale producten en diensten.
Eén framework voor alle uitingen en kanalen.
Een geslaagde identiteit is onvervreemdbaar van het merk. Daarom is het belangrijk de identiteit vast te leggen in een dynamische styleguide, waarin rekening wordt gehouden met het gebruik in allerlei kanalen, van website tot social en van POS tot film. Door de styleguide regelmatig bij te werken, blijft de identiteit up to date.
Website
Jouw website is het belangrijkste marketinginstrument. Het is de online representatie van je bedrijf; jouw online business.
Lees meer
Zonder website geen business.
Als ondernemer ontkom je er niet aan. Je hebt een goede zakelijke website nodig. Het is de basis van online business doen. En er zijn er maar weinig die alleen offline ermee wegkomen. Mensen gaan je toch googelen … en dan komt de website als eerste naar boven.
Als die niet op orde is, gaan ze weg en komen ze nooit meer terug.
Je komt als ondernemer niet meer weg met…
- een zelfgebouwde html-site of een site die niet up-to-date is;
- plaatjes die niet laden;
- een site die te veel tijd vergt om te zien of lezen;
- een site die zich niet aanpast aan een mobiel.
Vanuit onze filosofie ontwikkelen we een website als een online verlengstuk van jouw business.
Een website die past binnen je brand identity en meehelpt om jouw bedrijfsdoelen te behalen.
De website vormt het hart van jouw online marketing strategie die organisch gaat groeien en bloeien in het tempo dat bij de organisatie past.
We hebben hiervoor een uniek concept ontwikkeld.
Search Engine Optimization
Als je niet op de 1e pagina van de zoekresultaten verschijnt wordt jouw website niet bezocht. SEO is de oplossing voor een top positie.
Lees meer
SEO
Zoekmachine Optimalisatie is de meest ideale vorm van zoekmachine marketing. Zoekmachine optimalisatie ook wel Search Engine Optimization (SEO) genoemd, is het optimaliseren van jouw website voor zoekmachines.
Dit is de methode die moeilijker is te realiseren maar waarbij wel een langere termijn bestendigheid wordt opgebouwd.
Als jouw website niet op de 1e pagina van de zoekresultaten verschijnt wordt jouw website waarschijnlijk ook niet bezocht. je kunt daarop besluiten heel veel geld aan reclame uit te geven om zo toch bezoekers te trekken. Maar eigenlijk moet je aan Search Engine Optimization (SEO) gaan doen, het optimaliseren van jouw website voor zoekmachines.
Je kunt op 2 manieren aan SEO doen:
- Optimalisatie van jouw website. Betreft alle activiteiten die je op jouw website kunt nemen. Techniek, Indexering, snelheid en content, De beste optimalisatie voor een website is het leveren van kwalitatief hoogstaande content.
- Optimalisatie van jouw populariteit. Betreft alle activiteiten die de populariteit van jouw website verhogen. Deze populariteit wordt vooral bepaald door het aantal links dat naar jouw website verwijst. Wat we ook linkbuilding noemen.
De 1e moet je gewoon altijd doen en de 2e is meestal een gevolg van de 1e, maar kun je ook volledig apart als strategie inzetten.
Social Media Marketing
Het doel van social media marketing is het aangaan van een dialoog met je klant via creatie en distributie van relevante content.
Lees meer
Social media marketing
Social media marketing is het gebruik van social media platforms en websites om een product of dienst te promoten.
De meeste social media platforms hebben ingebouwde data-analyse tools, waarmee bedrijven de voortgang, het succes en de betrokkenheid van advertentiecampagnes kunnen volgen.
Bedrijven richten zich via sociale-mediamarketing tot een reeks belanghebbenden, waaronder huidige en potentiële klanten, huidige en potentiële werknemers, journalisten, bloggers en het grote publiek.
Op strategisch niveau omvat sociale-mediamarketing het beheer van een marketingcampagne, governance, het bepalen van de reikwijdte (bijv. meer actief of passief gebruik) en het vaststellen van de gewenste sociale-mediacultuur en -toon van een bedrijf.
Bij het gebruik van sociale-mediamarketing kunnen bedrijven klanten en internetgebruikers toestaan om door gebruikers gegenereerde inhoud te posten, ook bekend als “verdiende media”, in plaats van door marketeers voorbereide reclameteksten te gebruiken.
In dit verband maken wij gebruik van tools die het de gebuiker makkelijk maken om content te delen in combinatie met geautomatiseerde content dripping.
Email Marketing
Met Email marketing verdien je het. Of je een nieuwsbrief stuurt of een complete email marketing sequence opzet. The Money Is In The List.
Lees meer
Email Marketing
Mijn persoonlijke favoriet.
E-mailmarketing is een vorm van direct marketing die e-mail gebruikt om commerciële of fondsenwervende boodschappen naar een doelgroep te sturen.
In de breedste zin kan elke e-mail die is gestuurd naar een potentiële of huidige klant worden beschouwd als e-mailmarketing, maar deze term wordt normaal gebruikt om te verwijzen naar:
- Het sturen van e-mails met als doel het verbeteren van de relatie van een onderneming met zijn huidige of oude klanten en om klantloyaliteit en herhaal aankopen te vergroten.
- Het sturen van e-mails met als doel om nieuwe klanten te werven of om oude klanten te overtuigen iets onmiddellijk te kopen.
- Toevoegen van reclame in e-mails die door andere bedrijven naar hun klanten worden gestuurd.
Geloof me als ik zeg dat je het geld gaat verdienen met je emailmarketing.
Salesfunnels zijn namelijk opgebouwd uit reeksen van emails.
Ik heb er zelfs een boekje over geschreven. Geinteresseerd?
Marketingplanning maken
De marketingplanning bepaalt wat je precies gaat doen. Vervolgens voer je deze uit en monitor je of je op koers zit. Zo nodig stel je onderweg bij.
Lees meer
Van de hak op de tak
Bij veel MKB bedrijven is de marketing niet echt gestructureerd of georganiseerd. Je krijgt een vraag om een advertentie te plaatsen of je sponsort de lokale sportvereniging omdat een bekende dat aan je vraagt.
Je denkt vaak op zo’n moment dat het goed is dat jij ook aan marketing doet, maar dat is een misvatting.
Het doen van marketing is een kernactiviteit die je van te voren plant en vervolegens gestructureerd uitvoert. Net zoasl jij jouw bedrijf runt zeg maar.
Ieder bedrijf of branche kent een specifiek ritme. Net zoals in de natuur Zomer, Herfst, Winter, Lente elkaar opvolgen en dat telkens weer opnieuw.
Of je het wilt of niet, na de zomer komt altijd weer de herfst en de winter.
Hoe dan wel?
Door 1x per jaar een marketingjaarplan en -planning te maken samen met die mensen die gerelateerd zijn aan de marketing en sales activiteiten binnen jouw bedrijf.
Begin altijd met het in kaart brengen van het ritme van jouw organisatie. Daarmee weet je wanneer je moet zaaien, wanneer je mag bloeien, wanneer je kunt oogsten en wanneer je mag herstellen.
Ook is het van belang om terug te kijken:
- Welke middelen hebben we dit jaar ingezet en hebben gewerkt?
(denk hierbij aan nieuwsbrieven, folders, social media, adverteren, enz) - Bij welke events of beurzen moeten we écht aanwezig zijn?
(mensen die in de branche zitten weten meestal heel goed welke events interessant zijn, vraag het dus je salesafdeling)
En van belang is:
- Wat voor activiteiten kun je het komende jaar organiseren om de doelgroep aan te spreken?
(door er samen over te sparren komen vaak de beste ideeën voor een marketing actie, workshops of campagnes naar boven) - Wie zijn er bereid om een steentje bij te dragen aan de marketing? (vaak vinden collega’s het heel leuk om periodiek een blog of artikel te schrijven, of vindt iemand het écht leuk om die ene workshop te organiseren en te geven)
Zo krijg je een hele zwik aan ideeën, waarschijnlijk te veel om allemaal uit te voeren. Maak een selectie van zaken die prioriteit zijn en die je écht wilt inzetten. Zoek bij deze uitingen direct de betrokken (en verantwoordelijke) collega’s.
Maak de planning
Wij plannen met het OGSM framework. Het koppelt de lange termijn visie aan korte termijn doelen.
OGSM staat voor Objective, Goals, Strategies en Measures. Deze vier factoren moeten in één opslag weergeven hoe de doelstellingen van jullie bedrijf samenhangen en het einddoel moeten verwezenlijken.
Het is daarom gebruikelijk om de OGSM uit te schrijven op een enkel A4tje.
Zo focussen we op de kernwaarden en doelstellingen en blijft het plan kort, duidelijk en tastbaar.
Copywriting
Copywriting is het schrijven van teksten die overtuigen. Deze teksten zijn altijd bedoeld om klanten te werven of te behouden.
Lees meer
Copywriting
Copywriting is het schrijven van teksten die overtuigen. Deze teksten zijn bedoeld om klanten te werven: commerciële teksten dus. Het doel hiervan is dat iemand actie onderneemt en verder in de marketingfunnel komt, waardoor hij of zij een product koopt of een dienst afneemt.
Denk bij teksten aan:
- Slagzinnen en slogans. De zin die naast of onder een merk staat?
- Titels of ondertitels. De titel van een blog of webpagina moet bezoekers verleiden om verder te lezen.
- Folders. In een folder staat bondige informatie over een product of dienst.
- CTA’s. Calls to action staan op een website in de lopende tekst of aan het einde van een tekst.
- Website-teksten. Copywriters schrijven vooral website-teksten die wervend moeten zijn, zoals een treffende product- of dienstenpagina die tot koop aanzet.
- Socialmediacontent. Op sociale media moet je de aandacht van de lezer direct trekken. Copywriters zijn hier experts in.
Verschil met een tekstschrijver?
Het verschil zit ’m in wat voor teksten. Copywriters hebben zich gespecialiseerd in pakkende, vaak kortere teksten.
Tekstschrijvers schrijven vaak langere teksten, zoals blogs, of hele websites.
In het beste geval is een goede tekstschrijver ook een goede copywriter.
Google Analytics
Meten is weten en Google Analytics is de gratis tool met de meeste meet mogelijkheden. Een No Brainer dus, die je wel goed moet configureren.
Lees meer
Krijg een volledig inzicht in je klanten op alle apparaten en platforms. Google Analytics is een gratis tool om het klanttraject te begrijpen en de ROI van jouw marketing te verbeteren.
Meet klantinteracties. Begrijp hoe jouw klanten interactie hebben met uw sites en apps, gedurende hun hele levenscyclus.
Verkrijg slimme informatie om de ROI te verbeteren. Ontdek nieuwe inzichten en anticipeer op toekomstige klantacties met machine learning van Google om meer waarde uit jouw gegevens te halen.
Koppel inzichten aan resultaten. Onderneem actie om marketingprestaties te optimaliseren met integraties in de advertentie- en uitgever tools van Google.
Zet jouw gegevens voor je aan het werk. Analyseer snel jouw gegevens en werk met een gebruiksvriendelijke interface en deelbare rapporten.
Google Advertising
Met Google Ads sta je direct bovenaan en heb je meteen resultaat.Met deze advertenties bereikt je klanten precies op het moment dat zij zoeken.
Lees meer
Google Adwords
Tegenwoordig wordt er meer via mobiel gezocht dan op een desktop. Op dit moment gebruikt 89% van alle Nederlandse desktop gebruikers Google als zoekmachine. Dit percentage is op mobiel veel hoger. Het marktaandeel van Google is op mobiel namelijk ruim 98%!
Google AdWords zijn de advertenties die je bovenaan en in de rechterkolom van de zoekpagina van Google aantreft. Met deze advertenties bereik je nieuwe klanten precies op het moment dat zij zoeken naar jouw producten en diensten.
Op het moment dat een “zoeker” een trefwoord gebruikt wat in jouw campagne is opgenomen, wordt jouw advertentie weergegeven. Pas op het moment dat er ook daadwerkelijk geklikt wordt, betaal je een bedrag. Oftewel: geen bezoekers op jouw website? Geen extra kosten!
De kosten per klik zijn in de loop der jaren wel steeds hoger geworden. Dit door de toegenomen concurrentie op het internet.
De focus mag echter nooit alleen op de kosten zijn; beter is het de Return On Investment te berekenen.
ROI is de verhouding tussen nettowinst en kosten.
Over het algemeen is dit de belangrijkste meting voor adverteerders.
Dit is één manier waarop ROI kan worden bepaald: (opbrengst – kosten van verkochte goederen) / kosten van verkochte goederen
Stel dat u een product heeft dat € 200 kost om te produceren, en dat wordt verkocht voor € 400. Je verkoopt zes van deze producten als resultaat van adverteren op Google Ads, dus dan zijn de productiekosten € 1.200 en de totale verkopen zijn € 2.400.
Stel dat de Google Ads-advertenties € 400 kosten, dan zijn uw totale kosten dus € 1.600. De ROI is dan:
(€ 2400 – 1600) / € 1600
= € 800 / € 1600
= 50%
In dit voorbeeld heb je dus een rendement op de investering van 50%. Voor elke € 1 die je besteedt, krijg je € 1,50 terug.
Facebook Advertising
Te vergelijken met Google Advertising alleen kun je met Facebook Advertising veel creatiever zijn en betaal je veel minder per klik.
Lees meer
Facebook Advertising
Als je online producten of services verkoopt is het een droomscenario als consumenten of cliënten in grote getale direct of via een google zoekactie op je site komen en zaken met je doen. Online of een afspraak maken voor het kopen van een product of het afnemen van een dienst.
Helaas is de praktijk vaak anders en zijn er de volgende obstakels
- Je potentiële cliënten zijn niet op de hoogte van jouw business.
- Ze zijn op de hoogte van jouw business, maar niet actief op zoek.
- Ze zijn op de hoogte van het product of service en zoeken actief hiernaar, maar nemen dit af bij concurrentie.
- Je rankt slecht op google voor de relevante zoekwoorden, of je betaald gemiddeld tussen de €1 en €2 euro voor klikken via betaalde advertenties van Google.
Oplossing
Bij al deze problemen kan Facebook Advertising helpen. Dit kan als volgt.
- Actief pushen van content naar nieuw publiek.
- Door trials kan vergeleken worden bij welk publiek je bedrijf en content het beste aanslaat. Door dit steeds meer te verfijnen krijg je steeds meer het juiste publiek voor steeds lagere kosten.
- Het publiek kan nog verder geoptimaliseerd worden en zich modelleren naar het type publiek dat de door jouw gewenste acties uitvoert op je website, bijvoorbeeld het kopen van een product, afnemen van een dienst of invullen van een formulier.
- Door middel van remarketing kun je je business vers in het geheugen houden van je publiek en ook een funnel bouwen, waarbij je publiek steeds een stapje dichterbij je gewenste doel komt.
- Op social media kun je erg creatief zijn met content door middel van afbeeldingen en filmpjes, zo kun je een goede eerste indruk maken en je concurrentie de loef afsteken.
- De gemiddelde kosten per click zijn een stuk lager op Facebook, dit ligt tussen de €0,2 en €0,4, maar het is soms zelfs mogelijk om dit naar €0,05 terug te brengen.
De clicks zijn over het algemeen minder gericht dan die van Google, maar zoals omschreven kan de kwaliteit van je publiek steeds meer geoptimaliseerd worden.
Zie ook het artikel over Google Adwords voor de ROI berekening.
Marketing Automation
In alle marketinginstrumenten passen we zoveel mogelijk automatisering toe. Hoe we dat doen laten we je graag zien wanneer we samen gaan werken.
Lees meer
Marketing Automation
Als je een ondernemer bent dan ben je vaak bezig met het bedenken van de volgende stap. En wanneer je dan iets nieuws hebt bedacht moet het worden opgevolgd door anderen en moet het draaien of lopen, zoals je wilt.
Zo denken wij over marketingactiviteiten. Daarom zijn we altijd op zoek naar de beste manier om zaken te automatiseren volgens het zogenaamde “Set and Forget” principe.
Zo maken we gebruik van slimme tools die bijvoorbeeld zelfstandig posten op social media kanalen zoals LinkedIn, Facebook, Instagram en Twitter.
Maar ook maken we het bezoekers van je website het gemakkelijk om content te delen op ieder kanaal dat zij maar willen.
Of zetten we volledig geautomatiseerde email reeksen op om klanten te werven en te behouden.
Met de inzet van SEO, contentmarketing en marketing automation realiseer je snel tien procent (10%) meer klanten in je bedrijf.
En alle gekke acties die we samen kunnen verzinnen
Want zoals we in het begin al hebben verteld:
Bij Ons Is Ieder Verzoek Een JA!